Op een klein stationnetje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Op een klein stationnetje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Op een klein stationnetje

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

29 December 2013 | Thailand, Hua Hin

2e kerstdag zijn we naar het beroemde treinstationnetje van Hua Hin gelopen dat in traditionele stijl uit hout opgetrokken en in de kleuren rood en wit geverfd is. Het traject dat langs Hua Hin gaat heeft een enkel spoor en we constateren om kwart voor 11 dat de trein die vanuit Bangkok om half 12 moet binnenkomen pas om kwart over 12 wordt verwacht dus 45 minuten vertraging heeft opgelopen. En dan te bedenken dat er nauwelijks wissels zullen zijn die vastgevroren zitten of blaadjes op het spoor liggen waardoor de trein hooguit 15 minuten vertraagd is. Zou het Thaise spoor dan toch connecties hebben met de Nederlandse Spoorwegen?

Ze hebben hier voor iedere employee met een pet op een eigen kantoor met een eigen uithangbord. Op het moment dat wij langs het kantoor van het hoofd van politie liepen zaten er 2 politieagenten aan een tafel op het perron (zeker lager personeel) heel druk te werken. Er lag niets op hun tafel alleen hadden ze het erg druk met hun mobiele telefoon. Ze zaten vast spelletjes te spelen of naar elkaar een sms-je te sturen of het leuk te hebben met hun vriendin. Niemand kijkt hier meer iemand anders recht in zijn of haar ogen aan want ze lopen, zitten, brommen, wokken en werken allemaal met hun blik op een mobieltje gericht. Ik denk dat alleen jonge Thaise vrouwen in de avonduren veel westerse mannen diep in de ogen kijken want je struikelt hier werkelijk over (mannelijke) grijsaards, nerds, buitensporige dikkerds, vreemde figuren met een gekke bek of gebrek hand in hand met mooie (maar ook minder mooie) jonge Thaise (zwangere) meiden lopen. Volgens mij dimmen ze hier het lamplicht met opzet iets te veel.

We drinken echt heerlijke koffie in de restauratie van het station en bemerk dat ik echt even moet… Daar ik naast mijn eigen fototoestel iedere dag met van alles wat we onderweg nodig kunnen hebben - denk aan een transformator voor het fototoestel, vestje voor de winderige hoekjes, lippenstift, telefoon, waaier voor de warme hoekjes, zakdoekjes en een pen - in mijn tas sjouw, vraag ik Hans om kleingeld uit één van zijn vele vakantiebroekzakken! Hij stort de inhoud van zijn kleingeldbroekzak in mijn hand en denkt dat het wel genoeg zal zijn. Ik met mijn handvol Thais kleingeld naar de WC. Staat daar op een bordje dat het 3 Bath kost, dat is ruiuiuiuim €0,06. Daar mag je alles voor doen: poepen, piesen, billen wassen, toiletpapier om te drogen, doortrekken, zeep

  • 29 December 2013 - 13:37

    Wvdm:

    Wie had dat gedacht,al die ouwe vieze,lelijke,dikke mannetjes,daar met mooie meisjes,stom,stom,had het wel eens gelezen,maar het is toch wel zo.Wat een mooie foto s zijn er steeds bij de verslagen,ziet er erg leuk uit,dank je wel voor dit leuke verslag,nog veel plezier en geniet ze lekker en niet naar gekke mannetjes kijken hoor,of mooie meisjes.groetjes Wil

  • 29 December 2013 - 17:35

    Cor:

    Mooi verslag hoor, je hebt daar zoals je weet ook veel jongens die voor een meisje doorgaan.
    Alles is daar mogelijk.
    Bij het huwelijksfeest van mijn oud collega ( gehuwd met een thaise) viel me op dat veel oudere hollandse mannen een veel jongere ( knappe thaise ) vrouw bij zich hadden.
    Toen ik er naar vroeg waarom speciaal een thaise zeiden ze dat deze vrouwen zo goed voor ze zorgden, veel beter dan b.v. een nederlandse vrouw zou doen.

    Je moet er een speciale mentaliteit op na houden om vanwege deze reden een huwelijk met een thaise vrouw aan te gaan.

    Nou luitjes, veel plezier en leuke avonturen toegewenst.

    Groet,
    Cor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19964

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 12 Maart 2014

Ontmoetingen met vreemde vogels

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: