Vuurwerk, coquilles en rust! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Vuurwerk, coquilles en rust! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Vuurwerk, coquilles en rust!

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

25 December 2013 | Thailand, Hua Hin

Zaterdag werden we om 12 uur vanuit Bangkok met de taxi opgehaald en naar ons hotel in Hua Hin gebracht waar we om half 4 aankwamen. Tijdens de rit maakten we een sanitaire stop die voor mij enige aanpassing op het damestoilet vereiste. Staande op een lage ‘pisbak’ door je knieën gezakt met je broek op je knieën moet je een redelijke straal hebben om je plas ook daadwerkelijk in de bak te storten. Zo niet dan loop je de rest van de dag stinkend in je open schoenen te soppen!! Even wennen dus.
In het hotel hebben we een gezellige, sfeervolle kamer op de 6e verdieping met een heerlijk vrij uitzicht over het water. De kamer is ingericht met Thaise details, een houten vloer, breedbeeld tv, sfeerlichten en een moderne badkamer met stortdouche en verder voorzien van modern comfort.
Een eerste snelle verkenning in het hotel en omgeving gedaan op zoek naar een kop koffie/thee. De avondmarkt was gestart dus die hebben we een kort bezoek gebracht voordat we bij een van de vele restaurantjes in de buurt voor een prikkie hebben gegeten.
Vanaf 8 uur werd er ter ere van de 86e verjaardag van koning Bhumibol vuurwerk boven zee afgestoken. Er werd voor een vermogen de lucht in gejaagd. Het was prachtig om te zien en we konden er vanuit onze hotelkamer op de 1e rang van genieten.
Hans geniet tijdens het schrijven van dit stukkie voor de blog van het Thais boksen op tv. Ze slaan en schoppen elkaar nog net niet tot Thaise appelmoes maar Hans heeft het prima naar zijn zin, alleen al met het kijken ernaar.

Zondag 22 december 2013
Op het dak van het hotel is een zwembad met ligstoelen en een prachtig uitzicht. We zijn daar na even neergestreken te zijn door de straffe wind weggeblazen. Daarom door de wirwar van straatjes richting strand gelopen met haar vele restaurants. Op een terras dat boven de zee is gebouwd heerlijk geluncht. Hans koos voor Phad Thai (soort salade) en saté en ik ging voor de coquilles in witte wijnsaus met natuurlijk een lekker glas gekoelde witte wijn erbij. Zie de bijgevoegde foto.

Maandag de 23e voor het eerst sinds we in Thailand zijn met de tuk-tuk naar ‘Market Village’ een grote mall en liep daar tegen nieuwe rode open schoentjes aan. Aangezien ik mijn oude in Bangkok had achtergelaten omdat ze helemaal stuk gelopen waren was ik aan andere toe. De sushi hebben we ons wederom laten smaken en in de avond was de kip in kokosmelk soep met sereh overheerlijk.

Terwijl ik dinsdag aan mijn ontbijtje van yoghurt met crunchie Cornflakes zit zie ik in mijn ooghoek een dikke, dikker, aller dikste jonge vrouw een boterham besmeren met mayonaise, daarop een blaadje sla leggen – voor de broodnodige vitamientjes – vervolgens een plak gebakken spek met als finishing touch daarop weer een met mayonaise besmeerde boterham!!!!! Er gaat bij haar in 1 keer voor 3 dagen aan calorieën naar binnen. Als ik er naar kijk ga ik al bijna kokhalzen bij de gedachte dat ik dat naar binnen zou moeten werken. GELUKKIG NIET.

Terwijl we later een koffietentje inlopen om even uit te rusten zien we voor ons op straat een reclamebord staan waarop allerlei excursies worden aangeboden. Je kan o.a. naar een olifantenpark om daar een ritje op de rug van een getemde olifant te maken. Voor we weggingen las ik een verhaal over hoe dat ‘temmen’ in zijn werk gaat. Het jong wordt als het een paar weken oud is van de moeder weggehaald en moederziel alleen in een donker hok geketend en zonder eten opgesloten. Het dier wordt vervolgens geschopt, geslagen en mishandeld om de wil van het babyolifantje te breken. Als dat gebeurt wordt het dier afgericht om toeristen op te laten rondrijden. We gaan maar niet!

MERRY CHRISTMAS
Als kerstontbijt at Hans vanmorgen nasi met een gebakken ei en vis….. Ik heb het maar gewoon bij mijn yoghurt, fruit en sap gehouden.

  • 25 December 2013 - 09:10

    Mel:

    Dit ziet er uit als vakantie vieren! Fijne kerst mama en hans!!!! Xxx

  • 25 December 2013 - 12:10

    Cor:

    Hallo Angelique en Hans
    Wat heb je weer een mooi verslag geschreven van jullie belevenissen, die koning daar is voor de mensen heilig.
    Ik heb een oud collega en deze is inmiddels gehuwd met een thaise, het hele huis hangt vol met foto's van de koning en aanhang.

    Wat betreft het africhten van de olianten zijn deze mensen ware beulen ze moesten met een aantal van hen hetzelfde doen en dan flink in de wildernis laten werken met zo weinig mogelijk eten.

    Nou luitjes, ik wens jullie een prima kerst toe en een mooi begin van 2014.

    Groetjens,

    Corrrrrrrrrr.

  • 25 December 2013 - 12:28

    Wvdm:

    dank jullie wel voor de leuke en mooie beschrijvingen,nog fijn vakantie en lieve groetjes Wil

  • 27 December 2013 - 12:14

    Coen En Helene:

    heerlijk om zo kerst te vieren ,in de zon met een hapje en een drankje.
    We genieten van je verslagen. nog veel plezier.
    lieve groetjes Coen en Helene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 19963

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 12 Maart 2014

Ontmoetingen met vreemde vogels

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: