Oud en Nieuw, schoonheidssalon en pingpong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw, schoonheidssalon en pingpong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw, schoonheidssalon en pingpong

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

02 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Op oudejaarsdag zijn we met een taxi weer teruggereden naar Bangkok om daar de jaarwisseling door te brengen. De chauffeur was stipt op tijd. We vreesden de airco in zijn auto en waren op alles voorbereid toen we hem met een dikke gewatteerde winterjas de auto zagen instappen. We hadden ons bewapend met fleece vesten en lange broeken. Tijdens de rit bleek dat hij strontverkouden was en heeft de godganse tijd gerocheld, zijn neus langdurig op zitten halen en de airco op uit gezet. We hebben peentjes zitten zweten en na 3 ½ uur vluchtten we op wolken van tijgerbalsem zijn auto uit om opgelucht adem te halen, dachten we. Ik heb lange tijd in zo’n lading vuile microbenlucht verkeerd en de avond in een iglo doorgebracht toen we elkaar met een cocktail en champagne een Gelukkig Nieuwjaar wilden wensen in de bar op de 25e verdieping van ons hotel dat ik op 1 januari natuurlijk prompt doodziek wakker werd. Gelukkig hebben we een apotheek meegenomen zodat de aspirines en snotlappen in groothandel verpakking waarmee we liepen te slepen het gemiddelde gewicht van de koffers danig naar beneden bijstelt.

We maakten op 31 december nog even een rondje China Town en waren op weg terug naar ons ****sterrenhotel (zie foto) toen we langs een Chinese ‘schoonheidssalon’ liepen die op straat praktiseerde. Binnen was het zeker te koud! Vrouwen en mannen met een wit masker op lieten hun gezicht door een specialiste ontharen met gebruik van 2 touwtjes die vanaf de wenkbrauwen tot aan de haargrens heen en weer werden gerold. Hans heeft er een filmpje van gemaakt. Het was duidelijk dat ze het nieuwe jaar graag onthaart tegemoet wilden treden. De schoonheidsspecialiste vroeg aan mij of ik ook een behandeling wilde maar ik ben van mening dat ik dat helemaal niet nodig heb…pff! (Als je een bikinilijn wilde dan kreeg je een groot laken om je heen en zou een oude chinees de behandeling van haar overnemen, zo vertelde ze….) Ik vond het kleine Chinese jongetje leuker om jullie te laten zien.

Vanuit Thailand wensen wij iedereen een hoopvol, gelukkig, gezond en sportief Nieuwjaar toe.

Op 1 januari was het centrum van Bangkok gewoon open en daar heeft Hans op de sportafdeling een nieuw tafeltennisbatje gekocht dat aangeprezen werd met een foto van Timo Boll. Dus, alle Avanti senioren die op de maandagochtenden deelnemen aan het pingpongen opgepast, de smashes en effectballen zullen bij thuiskomt nog harder over de tafel geslagen worden.

Morgen, op vrijdag 3 januari reizen we door naar Ayutthaya.

• 02 Januari 2014 - 13:32

Henk:

A en H,
    Jullie ook de beste wensen voor 2014 en beterschap voor Agelique.
    Vraagje voor H@ns, wat moet je met een tafeltennisbatje als je alleen maar achter de bar staat.
    Nog fijne dagen.

H en I.

• 02 Januari 2014 - 19:56

Josja:

Vervelend dat je weer ziek bent geworden, hopelijk snel weer beter!
    Gelukkig nieuwjaar en vooral veel mooie (reis)ervaringen voor jullie!
    Xx