Thaise zijde op de rode loper - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Thaise zijde op de rode loper - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Thaise zijde op de rode loper

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

17 December 2013 | Thailand, Bangkok

Omdat we veel lopen en de voetjes wilden ontzien zijn we dinsdag met de boot naar Rivercity shopping complex gevaren waar vooral veel antiekwinkels, galeries en een paar winkels met kleding van Thaise zijde te vinden waren. Behalve nog een paar restaurantjes stond het complex voor een groot gedeelte leeg. Mocht in de naaste toekomst nog een carrière op mij wachten en de rode loper een onderdeel worden van mijn bestaan dan koop ik hier mijn zijden jasjes, blouses en jurkjes! De prachtigste modellen en kleuren passeerden de revue. GEWELDIG en ook nog helemaal niet duur. Op iedere verdieping was een kleine tentoonstelling ingericht met foto’s en schilderijen. In een winkel met duur serviesgoed dat rijk gedecoreerd was met 18 karaat goud liet een klant 1 van de stukken uit haar handen vallen op de marmeren vloer. Gelukkig voor haar viel het stuk niet in gruzelementen anders had het haar veel geld gekost. ’s-Middags hebben we voor 15 Bath p.p. (€0,34) de public boot genomen naar het eindpunt. We hebben heerlijk een uur op de rivier gevaren en kwamen uiteindelijk aan bij een klein gehuchtje waar op dat moment de markt nog in volle gang was. We hebben over een klein gedeelte van de markt gelopen waar zoals gewoonlijk weer heel veel te zien was wat je in Nederland niet tegen komt. Vis, kip en kikkers naast elkaar!! Wat verder opviel was dat de markt erg schoon toonde. Een minpuntje was dat ze jonge eekhoorntjes in een veel te klein kooitje aanboden. Terug in de Chinese wijk wilden we een paar flesjes bier kopen om in het hotel op te drinken. Het was echter nog geen 5 uur en dan krijg je geen alcohol mee. Als de kassa aangeeft dat het tijd is mag je pas afrekenen… Bij een heel drukke straatrestaurant hebben we heerlijk gesmuld van een seafoodmix en Thaise garnalensoep. HEERLIJK! We gaan er zeker nog een keer naar terug.

• 19 December 2013 - 17:36

Wvdm.:

Het wordt steeds mooier allemaal,geniet lekker groetjes W.