Stromannetjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Stromannetjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Stromannetjes

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

16 December 2013 | Thailand, Bangkok

Op zondag zijn we met de boot naar de liggende buddha Phrah Wat en Grand Palace geweest. Bij de halte/opstap van de boot spraken we een vader die met zijn dochtertje Didi de vissen aan het voeren was. Dat doet hij iedere zondag. Ik vertelde hem dat vaders in Nederland op zondag de eendjes gaan voeren. We hebben ze vanaf de boot uitgezwaaid. De liggende buddha is zo groot dat ik hem niet in zijn geheel op de foto kreeg. Verder nog een aantal prachtige gebouwen en tempels die je van binnen kon bekijken. Je moest wel eerst je schoenen uit doen, heerlijk met je blote kakkies op de stenen vloeren. Een verademing voor de pijnlijk voetjes. Het Grand Palace ligt niet ver van de Phrah Wat en bestaat uit een deel Koninklijk paleis en een tempelcomplex. Voor we er waren moesten we toch nog wel een stukje lopen. Bij een zijingang waar we langs liepen stond een man die op ons af kwam. Hij beweerde dat het complex op zondag niet open was en dat je die dag alleen 3 andere tempels in de buurt kon bezichtigen. Je kon je er voor een ‘zacht prijsje’ met de tuk tuk heen laten rijden. We vlogen er niet in! We hebben vriendelijk bedankt en zijn doorgelopen naar de hoofdingang. We wilden met eigen ogen zien of het complex gesloten was. En wat bleek, je kon na betaling van entree gewoon naar binnen. Je moet hier erg goed uitkijken voor allerlei stromannetjes die je een tuk tuk in willen krijgen. Gebouwen met prachtige vormen, bekleed met gekleurd mozaïek en de prachtigste schilderingen en beeldhouwwerken waren de moeite van het trotseren van de warmte, stromannetjes en pijnlijke voeten waard om bekeken te worden. Het leverde veel mooie plaatjes op. We hebben er erg van genoten.
Vandaag zijn we met de metro en BTS (bovengronds) naar ‘Paragon’ en MBK gegaan. 2 winkelcentra die dicht bij elkaar liggen. Paragon was een wereld van luxe waar we veel moois gezien hebben en niet te vergelijken met MBK die meer op een veredelde bazaar leek. Heerlijk Japans gegeten!

• 17 December 2013 - 10:06

Cor:

Beste luitjes,

Angelique je hebt een mooi verslag gemaakt van jullie eerste dagen in het verre oosten.
    Hoe was de vliegreis, hebben jullie nog wat kunnen slapen in het ding?

Je hebt er goed aan gedaan om de tuk tuk te laten voor wat het is, ze proberen overal een aan te verdienen maar (wie ollanders zien zunnig ) laten we maar zeggen en net iets slimmer.

Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen mogen zien.

Veel plezier en groetjens,

Cor.

• 17 December 2013 - 13:14

Wil V.d.M:

hallo buurtjes in de verte,wat een linkerd zeg,te zeggen dat ze die dag niet open waren,pas maar op ze proberen overal geld uit te slaan,nog heel veel plezier op jullie blote voetjes,ik zalde groetjes doen aan H.tot hoors.