Tante komt aan - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu Tante komt aan - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Angelique Iperen - WaarBenJij.nu

Tante komt aan

Door: tanteindetropen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

06 Februari 2012 | Indonesië, Ubud

2/3 februari
Strontverkouden en met een straattemperatuur van -10 gradenC is tante op donderdag uit Amsterdam vertrokken naar Indonesië. Voor ze weg ging werd er steeds meer kleding aangetrokken om d ekou in Nederland te trotseren, gelukkig konden deze tijdens de reis laag voor worden afgepeld. O, what a night, snotterend heeft ze die op de schouder van oom doorgebracht.Op Bali aangekomen was de taxiservice van ons verblijf niet op komen dagen dus na oproepen via de intercom en een uur later maar per taxi naar het adres gereden. Daar kreeg tante behalve smoesjes wel haar geld terug die ze voor de taxirit had uitgegeven.Na bijna 24 uur reizen konden we ook nog niet op de bestelde kamer maar tante wilde alleen nog maar slapen dus hebben we de eerste beste kamer maar aanvaard.

4 februari
Met enigszins last van een jetlag zat tante na een paar uur slaap aan het ontbijt. Om te wennen aan 40 graden verschil zijn tante en oom het plaatsje eerst maar ingelopen en daar rondgekeken. Als snel snakten we naar water en eenlunch: gado-gado en nasi/saté. Tante was een paraplu vergeten en dat is dus knap stom. Met bakken kwam het de rest van de dag uit de hemel.

Op zondag 5 februari kwam de 1e kunstenaar al bij ons langs van wie we een kleine pentekening kochten. Zijn dochter! woont in Gouda (of het zijn smoesjes.)Gelopen richting Monkey Forest en verder de Jl Hanouman afgelopen met de vele artistieke winkeltjes enz. Bij een kleine Warung geluncht (soto ajam en bami.)

6 februari nar Museum Puri Lukisan geweest. Daar waren 2 kunstenaars bezig met het aanleveren van werk voor een expositie in het museum. We raakten aan de praat en werden ter plekke uitgenodigd om de opening op woensdag a.s. bij te wonen. Dus tante heeft maar ja gezegd. Met 1 van de kunstenaars, I MADE WIONYANA, is het contact wat geïntensiveerd.
Tante kijkt uit naar de opening. Intussen hebben we prachtige kunstwerken gezien in het museum, een echte aanrader voor iedeen die van Indonesische ART houdt.

• 06 Februari 2012 - 10:44

Melanie:

Geniet maar lekker mam. heb nu wel honger na je verhaal:-)
    x

• 06 Februari 2012 - 13:21

Willy V.v.Mooren:

hallo Tante en Oom,wat gaaf dat dat jullie dat zo gedaan hebben,wat een mooie ervaringen hebben jullie al meegemaakt, wat apart dat die kunstenaar fam.in
    gouda zou hebben heel erg leuk zo contact te hebben met jullie hopelijk horen we nog meer van jullie.Het id hier erg koud min 10 in de nacht en overdag valt het mee min 4,verder nog heel veel plezier en mooi weer,tot hoors groetjes van Willy.o ja ook Henk.